- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

هفتادمین عرضه اسناد خزانه اسلامی در بازار فرابورس

به گزارش اخبارپول، بر اساس اطلاعیه که بر روی سایت فرابورس [1] قرار گرفته است، هفتادمین عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی با نماد «اخزا۸۰۶۱» امروز یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس انجام می شود و قیمت اسمی هر برگه یک میلیون ریال بوده و ارزش کل این اوراق ۱۵هزار میلیارد ریال است.

این اوراق که در ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ سررسید می‌شوند، ۱۸ خرداد سال جاری توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران منتشر شده و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت در سررسید معین خواهد بود.

قابل ذکر است اسناد خزانه اسلامی [2]، اسناد با نامی هستند که دولت به منظور تسویه بدهی‌های مسجل خود با حفظ قدرت خرید، بابت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با قیمت اسمی و سررسید معین به طلبکاران غیردولتی واگذار می‌کند و دریافت‌کنندگان اسناد خزانه می‌توانند این اوراق را در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران به فروش برسانند.

همچنین این اوراق هیچگونه پرداخت میان دوره‌ای نداشته و سرمایه گذار از مابه‌التفاوت قیمت خرید اوراق و ارزش اسمی دریافتی آن در سررسید منتفع خواهد شد.