- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

سهم ویژه بخش‌های مختلف اقتصادی از تسهیلات بانک ملی

به گزارش اخبارپول، بر این اساس مجموع تسهیلات پرداختی این بانک به بخش های کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و … بیش از ۵۲۷ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال در ۸۴۱ هزار و ۷۳۴ فقره بوده است.

سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی طی این مدت، بیش از ۳۴ هزار و ۲۲۹ فقره به ارزش ۱۶ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال بوده است.

همچنین بخش مسکن و ساختمان نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین محرکه های رونق اقتصاد کشور همواره مورد توجه بانک ملی ایران بوده و از این رو تخصیص ویژه تسهیلات به این بخش در سال جاری در دستور کار بانک قرار گرفته است.

بر این اساس، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۱۰ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال تسهیلات در ۳۷ هزار و ۴۱۹ فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

همچنین این بانک در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور، توجه ویژه ای به بنگاه‌های اقتصادی این بخش داشته و بر همین اساس در مدت مذکور بیش از ۸۸ هزار و ۸۵۶ میلیارد ریال تسهیلات در ۱۵ هزار و ۵۷۱ فقره پرداخت کرده است.

بنگاه های بخش بازرگانی نیز ۶۸ هزار و ۶۷۱ فقره تسهیلات به ارزش ۵۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند.

همچنین ۶۸۵ هزار و ۵۸۲ فقره تسهیلات نیز به ارزش ۳۵۸ هزار و ۱۲۸میلیارد ریال به بخش خدمات و ۲۶۲ فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال به بخش صادرات پرداخت شده است.