افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشور نیازمند شناسایی بازارهای جدید و طراحی بیمه‌نامه‌های نوین است و تا زمانی که این اتفاق نیفتد نمی‌توان حق بیمه جدید تولید کرد و به تبع آن در ضریب نفوذ بیمه تغییری ایجاد نخواهد شد.

ضریب نفوذ صنعت بیمه

به گزارش اخبارپول، مدیرعامل بیمه میهن این مطلب را در گفتگو با “چابک آنلاین” عنوان کرده که مشروح آن به شرح زیر است:

داریوش محمدی معتقد است که افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشور نیازمند شناسایی بازارهای جدید و طراحی بیمه‌نامه‌های نوین است و تا زمانی که این اتفاق نیافتد نمی‌توان حق بیمه جدید تولید کرد و به تبع آن در ضریب نفوذ بیمه تغییری ایجاد نخواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت اولویت‌های یک شرکت بیمه گفت: اگر مدیریت یک شرکت اولویت‌های سازمان خود را به خوبی تشخیص دهد آن سازمان رشد می‌کند.

مدیرعامل بیمه میهن اظهار کرد: “پس از حضور خود درشرکت بیمه میهن ۱۰ سال گذشته این شرکت را مورد بررسی و داده کاوی قرار داده است تا رشته های بیمه‌ای زیان ده و سوده این شرکت را مشخص کند.”

محمدی با اشاره به طولانی شدن زمان پرداخت خسارت‌های معوق این شرکت بیان کرد: با تلاش‌هایی که انجام شد این وضعیت بهبود پیدا کرد و در حال حاضر خسارت ها به موقع پرداخت می شود.

وی، طراحی حرفه‌ای داشبوردهای مدیریتی فروش را یکی از اتفاق‌های خوب بیمه میهن ذکر کرد و افزود: این داشبوردها دراختیار روسای شعب قرار گرفت تاعملکرد فروش خود را به بهترین شکل رصد کنند، از سوی دیگر مدیریت‌های فنی نیز با دسترسی که دارند فرآیند فروش و فعالیت شعب را در رشته خود بررسی و مورد پایش قرار می دهند.

مدیرعامل بیمه میهن با تاکید بر اهمیت منابع انسانی و احیای فروش گفت: تیم مدیریتی این شرکت معتقد است که اگر درست (متوازن) بفروشیم و سهم از بازار خود را مجددا احیا کنیم بسیاری از مشکلات شرکت مرتفع خواهد شد.

محمدی یادآور شد: در گذشته صدور خسارت و مجوز فروش بیمه میهن در تهران متمرکز بود، اما حدود اختیارات را بازنگری و در حوزه فروش با اجتناب از پیچیدن نسخه یکسان برای رشد فروش، بودجه فروش شعب را به تفکیک وبراساس پتانسیل‌های استانی مشخص کردیم، به گونه ای که در ابتدای سال ۹۸ مشخص شد که چه شعبه ای در چه رشته‌ای چه میزان باید فروش داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت بیمه میهن برخلاف سالهای گذشته تمرکز برثالث فروشی ندارد و در حال حاضر ۲۸ درصد پرتفوی این شرکت در رشته ثالث است، بیان کرد: پس از تصمیم نهاد ناظر درخصوص شرکت کارگزاری سایپا، هیچ گونه فروش ثالث به شرکت سایپا انجام نشده و مطالبات از شرکت کارگزاری سایپا وصول شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه میهن به طرح مهرانه میهن اشاره کرد و گفت: این طرح از اسفند ماه سال ۹۷ آغاز شد و در آن فقط فروش سازمانی داریم، تا کنون بالای ۳۰۰ تفاهم نامه سازمانی در سطح کشور منعقد کرده‌ایم. این طرح با کمترین بروکراسی انجام می‌شود و پیش بینی می‌کنیم که تا پایان سال فروش خوب و با ریسک مطلوب از محل قراردادهای منعقده انجام شود.

محمدی با اشاره به تدوین طرح ملی پزشکان قبل از حضور وی در بیمه میهن، توضیح داد: این طرح به صورت گروهی و کاملا هدفمند اجرا می‌شود یعنی اگر کل پزشکان و متخصصان یک دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت خود را نزد شرکت بیمه میهن، بیمه کرده و تجمیع ریسک کنند از یک تخفیف خوب بهره مند می‌شوند.

۹۰ درصد خسارت های سیل پرداخت شد

وی گفت: “برای کوتاه شدن جریان رسیدگی به خسارت‌های سیل اخیر یک مدیر پروژه تعریف کردیم” و بیمه میهن حدود ۹۰ درصد خسارت‌های سیل اخیر را پرداخت کرده است و ده درصد باقی مانده هم به علت در دسترس نبودن شماره حساب بیمه گذاران به تاخیر افتاده است که آن هم در حال انجام است.

به گفته مدیرعامل، بیمه میهن حدود ۹۴ هزار منزل روستایی دراستان لرستان و ۱۳۴ هزار منزل روستایی دراستان خوزستان را بیمه کرده است که در بهمن ماه سال گذشته درصد اتکایی آنها را بازنگری و از ۶۴ درصد به بالای ۸۰ درصد افزایش داده است.

محمدی تاکید کرد: بیمه مرکزی در اوج مشکلات کمک بسیاری به بیمه میهن کرده و نگاه حمایتی بیمه مرکزی موجب شده تا جریان پرداخت خسارتهای شرکتهای بیمه به درستی و مناسب هدایت شود.

وی خاطر نشان کرد: “امسال بیمه مرکزی در بحث اتکایی هر نرخی را قبول نمی‌کند و با هر نرخی که بیمه‌گر اتکایی بدهد با آن بیمه‌نامه سیل و آتش سوزی این مناطق را صادر می‌کنیم.”

مدیرعامل شرکت بیمه میهن در پاسخ به این پرسش که “آیا در هیات مدیره این شرکت اختلافاتی وجود دارد”، اظهار کرد: اختلاف سلیقه همه جا هست، اما در بیمه میهن همه اتفاق نظر دارند که این شرکت باید رشد کند.

به گفته محمدی، بیمه میهن برای رسیدن به افزایش ۸۰ درصدی پرتفو نیاز به فکر و ایده‌های نو داشت و به همین دلیل تغییرات مدیریتی متناسب با این هدف در شرکت اتفاق افتاد و این تغییرات مبتنی بر اولویت‌های احیای فروش سودده و احیای سهم از بازار بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که “آیا سهامداران عمده این شرکت قصد فروش سهام خود را دارند” عنوان کرد: بنیاد مسکن سهم خود را نمی‌فروشد و همچنین بیمه میهن سال ۹۶ تنها ۰.۴ درصد بازار را در اختیار داشت اما سال گذشته این رقم به ۰.۴۵ درصد افزایش پیدا کرد و قیمت سهام این شرکت نیز رشد خوبی یافت.

مدیرعامل شرکت بیمه میهن معتقد است: با طرز تفکر ۵۰ سال قبل اتفاقات جدیدی در صنعت بیمه رخ نمی‌دهد و ارتباطات بیرون از صنعت نیز می‌تواند به ارتقای صنعت بیمه کمک کند.

مقاومت حداکثری در برابر نرخ شکنی داریم

محمدی معتقد است: نرخ‌های غیر فنی را آن دسته از شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌کنند که تفکر مدیریتی آن شرکت نمی‌تواند سهم از بازار خود را احیا کند، از سوی دیگر عدم ثبات مدیریتی هم سبب می‌شود که آن مدیر فقط به فکر بالابردن فروش باشد و اجرای تعهدات را بر عهده مدیر بعدی بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه بیمه میهن وارد فضای نرخ شکنی نمی‌شود و مقاومت حداکثری در برخورد با این مساله وجود دارد، تصریح کرد: “ارائه نرخ های غیر فنی در ابتدا جفا به سهامداران یک شرکت بیمه است و این مساله برای بیمه مرکزی و بیمه گران اتکایی نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند.”

مدیرعامل شرکت بیمه میهن اذعان کرد: “طبق بررسی‌ها، فروش در رشته ثالث حداقل تا ۵ دوره مالی بعد یک شرکت بیمه را تحت تاثیر قرار می‌دهد” و به دلیل عدم توجه به این موضوع، بیمه میهن درگیر تبعات فروش پرریسک ثالث در سال‌های گذشته شده که با تلاش هیات مدیره شرکت، در یکسال گذشته بخش عمده‌ای از خسارت‌های معوق این رشته پرداخت شده است.

محمدی تصریح کرد: افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشور نیازمند شناسایی بازارهای جدید و طراحی بیمه‌نامه‌های نوین است و تا زمانی که این اتفاق نیافتد نمی‌توان حق بیمه جدید تولید کرد و به تبع آن در ضریب نفوذ بیمه تغییری ایجاد نخواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که “آیا اجباری شدن برخی بیمه‌نامه ها کمکی به افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه می‌کند”، افزود: باید نیاز را در جامعه ببینیم و براساس نیاز بیمه‌نامه را طراحی کنیم و آن زمان است که فروش بیمه نامه حتی اگر اجباری نشود به دلیل احساس نیاز با استقبال روبرو می‌شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=141309
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه میهن ۹۰ درصد خسارت‌های سیل را پرداخت کرد
بیمه میهن ۹۰ درصد خسارت‌های سیل را پرداخت کرد
بیمه میهن ۹۰ درصد خسارت‌های سیل را پرداخت کرد
بیمه میهن ۹۰ درصد خسارت‌های سیل را پرداخت کرد
بیمه میهن ۹۰ درصد خسارت‌های سیل را پرداخت کرد
بیمه میهن ۹۰ درصد خسارت‌های سیل را پرداخت کرد