رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن از دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی برای فروش یکپارچه املاک مازاد بانک ها خبر داد.

به گزارش اخبارپول، اسحاق خاکی، اعلام کرد: براساس دستور فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور تسریع در فروش املاک مازاد بانک ها، همه بانک ها مکلف شده اند املاک مازاد خود را به صورت یکپارچه در سامانه فروش املاک مازاد بارگزاری کنند تا از نیمه اول آبان ماه همزمان با فرمان وزیر اقتصاد، این املاک برای فروش به بازار عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک مسکن جزو اولین بانک هایی است که اقدام به بارگزاری فهرست و مشخصات املاک مازاد خود بر روی این سامانه کرده است و آمادگی دارد به محض اعلام وزیر امور اقتصادی و دارایی نسبت به عرضه این املاک به بازار اقدام کنند.

رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن با بیان اینکه در دوره رونق به طور طبیعی فروش املاک مازاد بانک ها از جمله بانک مسکن با سرعت بالاتری پیش می رود گفت: به تبع در دوره رکود نیز فروش این املاک مانند سایر املاک موجود عرضه شده برای فروش در بازار مسکن با دشواری های خاص خود همراه خواهد بود.

خاکی بیان کرد: احتمال کاهش حجم فروش املاک مازاد بانک ها در دوره رکود که هم اکنون وارد آن شده ایم براساس پیش بینی ها در سال آینده وجود دارد؛ اما آنچه اهمیت دارد آن است که بتوان با مجموعه ای از سیاست ها و اعمال برنامه های ویژه از این موضوع جلوگیری کرد و یا میزان افت حجم فروش املاک مازاد را به حداقل رساند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام یعنی جمع آوری و یکپارچه سازی فهرست و مشخصات املاک مازاد بانک ها در یک سامانه مشخص یکی از سیاست هایی است که به منظور تسریع و تسهیل فروش این املاک در نظر گرفته شده است.

رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن گفت: این در حالی است که هر کدام از بانک ها و سازمان های برخوردار از املاک مازاد می توانند به فراخور ماموریت ها و ماهیت خود مشوق هایی برای تسریع جریان فروش این املاک تدارک ببینند؛ بانک مسکن نیز طی سال های اخیر به ویژه در سه سال گذشته این ماموریت مهم را به شکل جدی تری در دستور کار قرار داده و دنبال می کند و عملکردها نیز نشان از افزایش قابل توجه سرعت و حجم ریالی فروش املاک مازاد دارد.

خاکی عنوان کرد: در تلاش هستیم با در نظر گرفتن راهکارهایی عملکرد مطلوب خود در حوزه فروش املاک مازاد را در دوره رکود نیز حفظ کنیم؛ براین اساس یکی از اقداماتی که بانک مجاز به انجام آن است اعمال تخفیف در نرخ های فروش املاک مازادی است که در صورت فروش نرفتن با نرخ های کارشناسی به صورت مجدد برای فروش عرضه می شوند.

وی توضیح داد: این مجوز وجود دارد که در صورت فروش نرفتن ملکی با نرخ کارشناسی، در مرحله بعدی آن ملک با تخفیف ۱۰ درصدی به بازار عرضه می شود که احتمال استفاده از این مشوق در فضای رکودی بازار مسکن وجود دارد.

رییس اداره کل ساختمان بانک مسکن همچنین با اشاره به اینکه در بحث احداث و همچنین تعمیرات و بازسازی ساختمان در بانک مسکن در سال ۹۸ مجموعا ۵۵ پروژه ساختمانی در دستور کار اداره کل ساختمان قرار داشته است گفت: از ابتدای امسال،۸ پروژه که بخشی از آن احداث و عمده آن مربوط به انجام تعمیرات و بازسازی بوده است به اتمام رسیده است؛ بهره برداری شده ویا در مرحله بهره برداری قرار دارد.۱۰ پروژه دیگر نیز در حال ساخت و اجرا است؛ همچنین ۱۱ پروژه در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارد، ۱۸ پروژه در مرحله طراحی فاز ۲ و همچنین ۸ پروژه نیز در مرحله طراحی فاز یک قرار دارد.

خاکی تاکید کرد: اجرای این پروژها مطابق با برنامه زمانبندی در حال انجام است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=141206
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

دستور وزیر اقتصاد برای فروش یکپارچه املاک مازاد بانک‌ها
دستور وزیر اقتصاد برای فروش یکپارچه املاک مازاد بانک‌ها
دستور وزیر اقتصاد برای فروش یکپارچه املاک مازاد بانک‌ها
دستور وزیر اقتصاد برای فروش یکپارچه املاک مازاد بانک‌ها
دستور وزیر اقتصاد برای فروش یکپارچه املاک مازاد بانک‌ها