مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس، بازار سرمایه را همچنان یکی از نقدشونده ترین بازارهای کشور دانست و گفت: بورس در سه سال گذشته قریب به ۳۰۰ درصد بازدهی داشته است.

میزان بازدهی بورس

به گزارش اخبارپول به نقل از سنا، یاسر فلاح در سمینار “بررسی قابلیت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه” در دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: میزان بازدهی بورس از ابتدای سال ۹۸ تاکنون نیز حدود ۸۰ درصد بوده است ؛ این در حالی است که بازدهی بازار ارز در همین مدت منفی ۱۲ و سکه منفی ۱۳ درصد بوده است . علاوه بر این طبق اعلام بانک مرکزی در یک بازه ۱۰ ساله نیز میزان بازدهی بورس از همه بازارهای دیگر بیشتر بوده است.

وی همچنین با اشاره به وجود شفافیت بالا در بازار سرمایه کشور گفت: مدعی هستیم که بورس ما جزو چند بورس اول شفاف در دنیاست ؛ چرا که شرکت های تولیدی و بنگاه های حاضر در بورس و فرابورس موظفند در طول سال ۱۶ بار افشای اطلاعات داشته باشند. همچنین این شرکت ها و بنگاه ها باید میزان تولید و فروش ماهانه خود را روی سایت کدال افشا و هر ۳ ماه یکبار نیز صورت های مالی خود را ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس توضیح داد: شرکت های بورسی همچنین به واسطه حضور سهامداران، زیر ذره بین نظارتی آنها قرار دارند و این سهامداران به طور مرتب وضعیت شرکت ها را رصد و مراقب می کنند. لذا این حضور به ارتقای شفافیت اقتصادی کمک می کند و شرکت ها و بنگاه ها را وادار به پاسخگویی بیشتر نسبت به عملکرد خود می کند.

فلاح در ادامه به مزایای ورود شرکت ها به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: حمایت سهامداران از شرکت و نظارت مداوم به عملکرد شرکت، کسب وجهه و اعتبار و اعتماد عمومی و برخورداری از تبلیغات رایگان در فضای مجازی و رسانه های دیداری و شنیداری از جمله مزایای ورود به این بازار است.

وی ادامه داد: به روز رسانی ارزش واقعی شرکت ها، استفاده از معافیت ها و مشوق های مالیاتی، سهولت در تامین مالی از طریق انتشار عمومی سهام، افزایش سرمایه و انتشار اوراق مشارکت توسط ناشر از دیگر مزایای بازار سرمایه خواهد بود.

مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس همچنین یادآور شد: بنگاه هایی که در بورس و بازار سرمایه حضور دارند، عمدتا بنگاه های تولیدی ایرانی اند که از طریق بازار سرمایه تامین مالی می کنند و هدف نهایی این نقدینگی، اشتغالزایی و حرکت روان تر چرخ تولید است. لذا سرمایه گذاری در بورس ضمن کسب سود برای سرمایه گذار، خلق ارزش هم خواهد کرد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=141116
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بازدهی ۳۰۰ درصدی بورس در ۳سال اخیر
بازدهی ۳۰۰ درصدی بورس در ۳سال اخیر
بازدهی ۳۰۰ درصدی بورس در ۳سال اخیر
بازدهی ۳۰۰ درصدی بورس در ۳سال اخیر
بازدهی ۳۰۰ درصدی بورس در ۳سال اخیر