- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

پرداخت ۵۴هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش توسط بانک صنعت و معدن

به گزارش اخبارپول، حسین مهری که روز چهارشنبه گذشته به استان مرکزی سفر کرده بود در دیدار با همکاران شعبه اراک ضمن بیان مطلب فوق افزود: پرداخت تسهیلات ثابت و ایجادی نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۹ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بانک صنعت و معدن [1] از ابتدای سال جاری تاکنون به سه هزار طرح توسعه ای برای افزایش اشتغال و تولید در کشور تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن به لحاظ وضعیت منابع و مصارف، اعتبارات و تسهیلات، مطالبات غیرجاری، کارمزدها و ضمانت‌نامه‌ها عملکرد شعب بانک را مورد ارزیابی قرار داد و به تبیین نحوه دستیابی به اهداف تعیین‌ شده طبق برنامه‌ سال ۱۳۹۸ پرداخت.

مهری با اشاره به تفویض اختیارات بیشتر به مدیران استانی بانک تصریح کرد: لازم است تمامی همکاران با عملکردی منسجم و در تعامل مناسب با بخش های مرتبط در ستاد برای کسب بالاترین شاخص ها در جذب منابع و کاهش مطالبات بکوشند.

وی عنوان کرد: عدم دقت کافی در بررسی اهلیت و صلاحیت متقاضیان تسهیلات، فقدان سیستم اعتبارسنجی مناسب، زمان‌بر بودن اقدامات قانونی بر روی وثایق رهنی، عدم نظارت صحیح و مستمر بر نحوه مصرف تسهیلات و وجود برخی خلاء های قانونی از جمله مواردی است که موجب می‌شود مطالبات معوق در بانک افزایش یابد و مدیریت بانک با تقویت بخش حقوقی و وصول مطالبات در صدد کاهش مطالبات غیرجاری بانک است.

این مدیر ارشد بانکی تصریح کرد: وصول مطالبات بانک صنعت و معدن در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد افزایش یافته و نیاز است تلاش بیشتری برای وصول این مطالبات انجام شود.

مهری در زمینه تکریم ارباب رجوع اظهار کرد: بانکداری همواره بر پایه مشتری مداری و رضایت ذینفعان استوار است و مهارتهای ارتباطی مطلوب کارکنان سبب تشخیص به موقع نیاز مشتریان و پاسخ دهی مناسب به این نیازهای رو به تحول خواهد شد.

وی یادآور شد: پذیرای نظرات و پیشنهادهای همکاران هستیم تا بهره وری و کارایی را در تمامی بخش‌های بانک ارتقاء بخشیم و بازدیدها و جلسات مستمر با مدیران این بانک در استانهای مختلف به این منظور است که همکاران بتوانند مسائل خود را برای شناخت، ارزیابی و کاهش مشکلات به طور مستقیم مطرح کنند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ابراز کرد: با پشتوانه تخصصی این بانک این هدف را دنبال می کنیم که بانک به عنوان مشاور در کنار سرمایه گذاران بخش صنعت و معدن کشور نقشی مؤثرتر از گذشته داشته باشد و با ایجاد ساز و کارهای بانکداری شرکتی هر طرح را به صورت پرو‍ژه ای منحصر به فرد مورد بررسی و اجرا قرار دهد.

در پایان این سفر حسین مهری به اتفاق هیأت همراه از شرکت های صنایع داروپات شرق، گروه صنعتی بوتان، نیکسان صنعت، آلومینیوم ایران (ایرالکو) اراک ، پروفیل اراک [2] و صنایع نخ خمین و شرکت کاغذ پاسارگاد مرکزی بازدید کرد.

وی در دیدار با مدیران این شرکت ها، ضمن بررسی مشکلات واحدهای تولیدی یاد شده در خصوص اعطای خدمات متنوع بانکی و آسان سازی فرآیند اعطای انواع تسهیلات در جهت حمایت از تولید اطمینان خاطر داد و ابراز امیدواری کرد شرکت های منتفع از خدمات بانک صنعت و معدن نسبت به تمرکز حسابهای بانکی و گردش نقدینگی در این بانک اقدام کنند.