دبیرکانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی از عدم موافقت مدیران عامل بانک‌ها برای اجرای طرح بانکداری در شرایط فعلی اقتصاد کشور خبر داد.

به گزارش اخبارپول، محمدرضا جمشیدی، درباره بررسی طرح بانکداری در جلسه مشترک نمایندگان مجلس و مدیران عامل بانک‌ها، اظهار کرد: طرح بانکداری چندین سال است که از سوی دولت ها و ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی مطرح شده، اما تاکنون به نتیجه نرسیده و کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در نظر دارد تا پایان کار این دولت، این طرح را به سرانجام برساند.

وی ابراز کرد: در همین راستا، به منظور بررسی طرح قانون بانکداری جدید اعضا کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جلسه ای مشترک با تعدادی از مدیران عامل بانک‌ها برگزار کردند.

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، گفت: این جلسه به منظور بررسی نظرات نقدگونه بانک‌های دولتی و خصوصی برای تدوین این طرح برگزار شد.

به گفته جمشیدی، البته نسخه‌های مختلفی از این طرح قانونی بارها در سال‌های گذشته مطرح شده و بانک‌ها و انجمن‌هایی مثل شورای هماهنگی بانک های دولتی، کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و … نیز نظرات خود را اعلام کرده‌اند و با لحاظ کردن این نظرات نسخه تهیه شده هفته گذشته در جلسه کمیسیون اقتصادی و مدیران عامل بانک‌ها ارائه شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بی‌شک در یک جلسه چند ساعته امکان اعمال نظرات کارشناسی برای چنین طرحی وجود ندارد، اما نظرات کلی مدیران درباره این طرح مطرح شد، ادامه داد: اغلب مدیران معتقد بودند در حال حاضر زمان اجرای این طرح نیست، اما کمیسیون اقتصادی مجلس در تلاش است تا پیش از پایان کار این دوره مجلس این طرح را نهایی کنند.

دبیرکانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، بیان کرد: این طرح شامل سه بخش طرح پولی و بانکی، بانک مرکزی و وظایف قانونی بانک مرکزی و بانکداری بدون ربا است.

جمشیدی درباره زمان اجرایی این طرح، اذعان کرد: مدیران عامل بانک‌ها بر این عقیده‌اند که در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی کشور زمان مناسبی برای اجرای این طرح نیست.

به گفته وی، یکی از موارد مورد انتقاد نسبت به این طرح، تحت الشعاع قرار گرفتن استقلال بانک مرکزی در این طرح است که مدیران عامل بانک‌ها معتقدند بی شک این عدم استقلال بانک مرکزی مشکلات و معایبی خواهد داشت.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=139617
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک‌ها با اجرای طرح جدید بانکداری موافقت نکردند
بانک‌ها با اجرای طرح جدید بانکداری موافقت نکردند
بانک‌ها با اجرای طرح جدید بانکداری موافقت نکردند
بانک‌ها با اجرای طرح جدید بانکداری موافقت نکردند
بانک‌ها با اجرای طرح جدید بانکداری موافقت نکردند