- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

تعامل مطلوب بین شعبه یزد بانک توسعه صادرات و شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش اخبارپول، احمدرضا فقیه خراسانی اظهار کرد: صندوق های پژوهش نوآوری در استانها و بانک های متعددی وارد حوزه تامین مالی شرکت های دانش بنیان شده اند در این میان بانک توسعه صادرات [1] به دلیل تمرکز بر حمایت از صادرات و صادرکنندگان نقش ویژه ای را به عهده دارد و با ارائه تسهیلات با نرخ های پایین می تواند بخشی از دشواری کار صادرات را از دوش صادرکنندگان حوزه دانش بنیان بردارد.

به گفته وی بانک توسعه صادرات این توان را دارد تا ابزارها و خدمات متنوع خود از جمله فاینانس، اعطای خطوط اعتباری؛ کمک به تسهیل نقل و انتقالات مالی و تخصیص تسهیلات با نرخ های مناسب در بحث ورود به بازارهای خارجی به شرکت های دانش بنیان صادراتی کمک شایانی کند.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد توضیح داد: در دنیا حمایت از شرکت های دانش بنیان منحصر به پرداخت تسهیلات نیست بلکه رویکرد نهادهای مالی به سمت سرمایه گذاری در صندوق های خطرپذیر، تغییر کرده است؛ بانک توسعه صادرات نیز می تواند با سرمایه گذاری خطرپذیر در شرکت های دانش بنیان علاوه بر تامین مالی، شریک سود قابل توجه شرکت های دانش بنیان نیز باشند.

فقیه خراسانی افزود: قریب به ۲۷۰ شرکت در پارک علم و فناوری یزد و در مراکز رشد وابسته به آن در سراسر استان مستقر هستند که از این میان بیش از ۸۰ شرکت بر اساس سیستم ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان محسوب شده و در مجموع نزدیک به ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در یزد مشغول به فعالیت هستند که به نسبت جمعیت، بعد از استان تهران در رتبه دوم قرار داریم.

وی اذعان کرد: هنوز بسیاری از شرکت های دانش بنیان از خدمات و تسهیلاتی که دولت از درگاه معاونت علمی و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک توسعه صادرات در اختیار آنها قرار می دهد، بی خبرند؛ در تلاشیم به منظور حمایت و تشویق این شرکت ها، اطلاع رسانی لازم را در این بخش انجام دهیم.

پارک علم و فناوری یکی از قدیمی‌ترین پارک های علم و فناوری کشور است که بیش از ۱۵ سال است که در حوزه شرکت های فناوری و دانش بنیان [2] فعالیت می کند.