- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

بهره‌مندی ۴۱۴هزار میلیارد ریالی بنگاه‌های اقتصادی از تسهیلات بانک ملی

به گزارش اخبارپول، این بانک در سال‌جاری با رویکرد حمایت و کمک به رونق بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، پرداخت تسهیلات به بنگاه ها را در دستور کار دارد و طی مدت مذکور ۶۷۵ هزار و ۶۸۷ فقره تسهیلات به ارزش ۴۱۴ هزار و ۸۰۲ میلیارد ریال تسهیلات به بخش های کشاورزی و صنایع تبدیلی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و … تخصیص داده است.

بر این اساس، سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی از تسهیلات پرداختی بانک ملی [1] ایران به بخش‌های مختلف اقتصادی طی پنج ماه ابتدای امسال، بیش از ۲۶ هزار و ۹۲۳ فقره به ارزش ۱۱ هزار و ۸۵۱ میلیارد ریال بوده است.

همچنین بخش مسکن و ساختمان نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین محرکه های رونق اقتصاد کشور همواره مورد توجه بانک ملی ایران بوده و از این رو تخصیص ویژه تسهیلات به این بخش در سال جاری در دستور کار بانک قرار گرفته است.

بر این اساس، از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه، هشت هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال تسهیلات در ۳۱ هزار و ۷۹ فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است.

همچنین این بانک، در راستای حمایت از بخش صنعت و معدن کشور، توجه ویژه ای به بنگاه های اقتصادی [2] این بخش داشته و بر همین اساس در مدت مذکور بیش از ۶۵ هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال تسهیلات در ۱۲ هزار و ۴۹۲ فقره پرداخت کرده است.

بنگاه‌های بخش بازرگانی نیز ۵۵ هزار و ۸۶۰ فقره تسهیلات به ارزش ۴۱ هزار و ۹۳۷ میلیارد ریال دریافت کرده اند.

همچنین، ۵۴۹ هزار و ۱۲۷ فقره تسهیلات نیز به ارزش ۲۸۵ هزار و ۲۵ میلیارد ریال به بخش خدمات و ۲۰۶ فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال به بخش صادرات پرداخت شده است.