بدهی بخش دولتی به شبکه بانکی در خرداد ۹۸ به ۳۴۷ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵.۷ درصد رشد داشته، اما میزان بدهی شرکت‌ها و موسسه‌های دولتی ۷.۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اخبارپول به نقل از ایرنا، بدهی بخش دولتی به نظام بانکی به دلیل ساختار بودجه و کسری های مکرر شرکت های دولتی همواره روندی افزایشی بوده است.
بر اساس بررسی‌های آماری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، میزان بدهی بخش دولتی به شبکه بانکی در دوره زمانی یکساله (خرداد ۹۷ تا خرداد ۹۸) حدود ۷۱ هزار میلیارد تومان رشد کرده است.
بدهی بخش دولتی به شبکه بانکی در خرداد ۹۷ حدود ۲۷۶ هزار میلیارد تومان و در اسفند ۹۷ معادل ۳۳۲ هزار میلیارد تومان بوده است.
بدهی بخش دولتی به نظام بانکی در اسفند ۹۶ معادل ۲۲۹ هزار میلیارد تومان شده بود.

جزئیات بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به بانک‌ها
بر اساس آمار بانک مرکزی، از مجموع بدهی ۳۴۷ هزار میلیارد تومان بخش دولتی به نظام بانکی، حدود ۳۱۸ هزار میلیارد تومان به دولت و ۲۹ هزار میلیارد تومان به شرکت‌ها و موسسات دولتی اختصاص داشته است.
بدهی دولت به شبکه بانکی در خرداد ۹۸ نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹.۹ درصد و نسبت به اسفند ۹۷ حدود ۴.۷ درصد افزایش داشته است.
دولت در خرداد ۹۷ حدود ۲۴۵ هزار میلیارد تومان و در اسفند ۹۷ معادل ۳۰۴ هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهی داشت.
حجم بدهی شرکت‌ها و موسسه های دولتی نیز در خرداد امسال به ۲۹ هزار میلیارد تومان رسید، در حالی که میزان بدهی این شرکت ها در خرداد ۹۷ حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده که نشان دهنده کاهش ۷.۴ درصدی است.
اما میزان بدهی شرکت‌های دولتی به بانک ها در مقایسه با اسفند ۹۷ حدود ۲.۳ درصد بالا رفته است. بدهی این شرکت ها در اسفند ۹۷ به ۲۸ هزار میلیارد تومان رسیده بود.

رشد ۲۲ درصدی بدهی بخش غیردولتی
بدهی بخش غیردولتی به شبکه بانکی در خرداد ۹۸ به یک هزار و ۳۴۷ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱.۹ درصد و نسبت به اسفند ۹۷ حدود ۲.۷ درصد بالا رفته است.
حجم بدهی بخش غیردولتی به نظام بانکی در خرداد ۹۷ حدود یک هزار و ۱۰۵ هزار میلیارد تومان، اسفند ۹۷ معادل یک هزار و ۳۱۲ هزار میلیارد تومان و اسفند ۹۶ حدود یک هزار و ۹۱ هزار میلیارد تومان بوده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=138038
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بدهی دولت به بانک‌ها ۲۵درصد بیشتر شد
بدهی دولت به بانک‌ها ۲۵درصد بیشتر شد
بدهی دولت به بانک‌ها ۲۵درصد بیشتر شد
بدهی دولت به بانک‌ها ۲۵درصد بیشتر شد
بدهی دولت به بانک‌ها ۲۵درصد بیشتر شد