در شرایطی که دستورات رئیس‌کل بانک مرکزی باید به صورت مکتوب و طی مراحلی مشخص ابلاغ شود، روز گذشته همتی در صفحه اینستاگرام خود در خصوص عملکرد بانک‌ها انتقاداتی را مطرح و به آنها در خصوص عملکردشان هشدار داده است!

وامهای خاص

به گزارش خبرنگار اخبارپول، رئیس‌کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود به بانک‌ها هشدار داد که دوره تخطی برخی از آنها از مقررات ابلاغی و برخی نسبت‌ها، به‌ویژه درصدهای سهامداری، اجرای حاکمیت شرکتی، اعطای برخی وامهای خاص ، خصوصاً به اشخاص و شرکتهای مرتبط و… به‌سر آمده است.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی همچنین اظهار کرد: بانک‌ها باید در چارچوب برنامه‌های بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی، دستورالعمل‌ها و تصمیمات جدی و قاطعی که در بانک مرکزی اتخاذ و به آنها ابلاغ خواهد شد، با جدیت تمام پیگیری و اجرا کنند.

وی در ادامه این پست اینستاگرامی خود نوشت: بازار ارز پس از یک دوره سخت، که بیشتر از ناحیه فشارهای خارجی و تحریم‌های همه‌جانبه و انتظارات منفی ناشی از آن بود، در دوره اخیر، تدریجاً به‌سمت پایداری و پیش‌بینی‌پذیری حرکت می‌کند.

همتی در ادامه تاکید کرد: بنده همچنان بر عهد و برنامه یک‌سال پیش خود مبنی بر صیانت از ذخایر بانک مرکزی پابرجا هستم و به‌صورت فزاینده به تقویت آن اهتمام جدی دارم.

البته همچنان این سوال مطرح است که چرا دستورات رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اعطای وامهای خاص ، درصدهای سهامداری و حاکمیت شرکتی در اینستاگرام خطاب به بانک‌ها بیان می‌شود. آیا این صرفا یک حرکت نمایشی برای افکار عمومی بوده یا ناشی از عزم جدی رئیس کل برای اصلاح این رکن مهم اقتصاد کشور است؟


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=136738
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

خط‌ ونشان همتی برای بانک‌ها در اینستاگرام!
خط‌ ونشان همتی برای بانک‌ها در اینستاگرام!
خط‌ ونشان همتی برای بانک‌ها در اینستاگرام!
خط‌ ونشان همتی برای بانک‌ها در اینستاگرام!
خط‌ ونشان همتی برای بانک‌ها در اینستاگرام!