- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

بیمه ایران شریک‌محوری را سرلوحه امور اطلاع‌رسانی قرار دهد

به گزارش اخبارپول، محمد خدّادی، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین نشست تخصصی- توجیهی مسئولین روابط عمومی بیمه ایران [1] اظهار کرد: ایجاد ارتباط دو سویه و دقیق منجر به درک متقابل، اقدام مشترک و تأمین منافع طرفین یک بنگاه اقتصادی می شود.

وی با اشاره به نقش حیاتی رسانه‌ها در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات، نیازمندی های بشر امروز را اکسیژن برای زنده ماندن و ارتباط برای زندگی کردن دانست و گفت: اطلاعات مرز زنده بودن و زندگی کردن است و باید ایجاد ارتباط دو سویه منجر به درک متقابل، اقدام مشترک و تأمین منافع طرفین شود.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به تحولات عمیق در کارکرد رسانه‌ها و تاکید بر ترویج انسانیت افزود: نارسایی اطلاعاتی منجر به زوال و نابودی جوامع می شود.

خدادی در ادامه نقش رسانه ها را در دو عصر انحصار رسانه ها که تقریبا به پایان راه خود رسیده و عصر تنوع رسانه ها که چند سالی است آغاز شده، تحلیل کرد و توضیح داد: جریان اطلاعات از نظر محتوا در دو بخش تبلیغ محور، به معنای جمع آوری هوادار و فالوور و شریک محور، به معنای تبدیل دیتا به اطلاعات و سهیم شدن مخاطب در حل مشکلات جامعه خلاصه می‌شود و بیمه ایران هم نباید صرفاً در پی جلب و جذب هوادار و فالوور باشد و باید شریک محور [2] باشد.

وی، در ادامه به تشریح و تحلیل کارکردها و تحولات رسانه ها پرداخت و در پایان چنین نتیجه گرفت که باید بپذیریم تحول در فناوری اطلاعات فرصت است و تهدید نیست، باید به دنبال تولید اطلاعات و از مخاطب، به تولید اطلاعات برسیم.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در پایان تصریح کرد: کارکرد تولید اطلاعات باید تخصصی شود و کارگزاران خبر و روابط عمومی به دنبال کسب مهارت باشند و باید خود را برای تغییر و تحول روزانه آماده کنیم و قابلیت انعطاف پذیری بالایی داشته باشیم.

پس از سخنرانی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور ایشان و مدیران ارشد بیمه ایران مراسم قدردانی و تجلیل از خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی های برتر بیمه ایران مناطق برگزار شد. در این مراسم از شکری (خراسان رضوی)، صانع زاده (کرمانشاه)، سوهانی (گیلان) فرخ روز (فارس) غلامعلیان (اصفهان) و منوچهر بقایی عکاس پیشکسوت و سابق روابط عمومی بیمه ایران قدردانی شد.