- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

مهم‌ترین و ضروری‌ترین روش‌های توسعه در صنعت بیمه

به گزارش اخبارپول، علیرضا باقری که در جمع مدیران و معاونان ادارات سرمایه های انسانی، منابع و پشتیبانی شرکت های بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب گفت: هم اندیشی فعالان حوزه مدیریت و سرمایه انسانی می تواند دستاوردهای بزرگی را در عرصه تبادل تجربیات و نوآوری در زمینه اداره سازمان های بیمه گر به همراه داشته باشد.

مدیرکل توسعه سرمایه های انسانی و پشتیبانی بیمه مرکزی با قدردانی از حضور حداکثری مدیران این حوزه در نخستین نشست هم اندیشی تصمیم سازان عرصه سرمایه های انسانی صنعت بیمه [1] به اهمیت تداوم نشست ها اشاره کرد و افزود: امروزه نگاه به نیروی انسانی از “منابع” به “سرمایه” یک ضرورت آشکار بوده و باید به سمتی حرکت کنیم که رویکرد امور اداری به حفظ، تقویت و توسعه سرمایه های انسانی تغییر کند.

وی، طراحی نقشه راه مشخص و فنی و همچنین حضور باانگیزه سرمایه های انسانی صنعت بیمه را از روش های موثر توسعه این صنعت ارزیابی کرد و متذکر شد: شناسایی و برطرف کردن چالش های صنعت بیمه مهمترین ماموریت مدیریت سرمایه‌های انسانی به شمار می رود و رسیدن به این هدف بزرگ جز در سایه تعامل و هم اندیشی فعالان این حوزه ممکن نیست.

این مقام مسئول، میزان رضایتمندی مخاطبان سازمان ها را در گرو تلاش و برنامه ریزی مدیریت سرمایه های انسانی، ارزیابی کرد و گفت: مثلث ملاحظات سازمانی، انتظارات ذینفعان و محدودیت‌های قانونی یک چالش مدیریتی است که باید با ظرافت و تکیه بر اصول حرفه ای راهبری، مدیریت شود.

باقری تصریح کرد: نشست های مشترک مدیران سرمایه های انسانی [2] و توسعه مدیریت اگر با برنامه ریزی و هدف گذاری دقیق همراه باشد، بی شک آثار مثبت و سازنده ای را در پی خواهد داشت.

وی در پایان از ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی برای بازدهی بیشتر این نشست ها خبر داد و از مدیران ذیربط خواست تا مصوبات نشست های یادشده را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

گفتنی است، در این نشست مدیران و معاونان شرکت های بیمه، سندیکای بیمه گران و نهادهای ذیربط نیز در حوزه های مختلف پشتیبانی و منابع انسانی به طرح دیدگاه های خود پرداختند.