- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

افزایش ۲۵ درصدی دارایی‌های خارجی نظام بانکی کشور

به گزارش اخبارپول، میزان دارایی‌های خارجی شبکه بانکی کشور در سال‌های اخیر روندی صعودی داشته که تازه‌ترین آمار بانک مرکزی [1] ایران نیز گواه این مساله است.

بر این اساس، میزان دارایی‌های خارجی شبکه بانکی کشور در سال ۹۶ مبلغ ۷۳ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال، در سال ۹۵ معادل ۵۸ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال و سال ۹۴ نیز ۵۸ هزار و ۲۳۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

دارایی‌های خارجی شامل بانک مرکزی و مؤسسه‌های اعتباری غیر بانکی است و شعب خارجی بانک‌های تجاری را در بر نمی‌گیرد.

رشد ۱۴ درصدی دارایی‌های خارجی بانک مرکزی

دارایی‌های خارجی بانک مرکزی نیز در پایان سال ۹۷ مبلغ ۴۶هزار و ۵۱۳ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۹۶ رشد ۱۴.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان دارایی‌های خارجی در سال ۹۶ حدود ۴۰هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال بوده، در حالی که حجم دارایی‌های این بخش در سال ۹۵ به ۳۳ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال بوده است.

حجم دارایی‌های خارجی [2] بانک مرکزی در سال ۹۴ مبلغ ۳۵ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال و سال ۹۳ معادل ۳۱ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال بوده است.

ارزش دارایی‌های خارجی مؤسسه‌های اعتباری غیربانکی

ارزش دارایی خارجی مؤسسه‌های اعتباری غیربانکی در سال گذشته به ۴۵هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال رسید که رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال ۹۶ داشته است.

میزان دارایی‌های خارجی این موسسه‌ها در سال ۹۶ معادل ۳۲هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال بوده، در حالی که حجم دارایی‌های این بخش در سال ۹۵ به ۲۴ هزار و ۲۹۴ هزار میلیارد ریال بوده است.