- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

رشد ۶۶۷ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش اخبارپول به نقل از فارس، بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، [1] شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز با ۶۶۷ واحد رشد به رقم ۲۴۸ هزار و ۹۴۳ واحد رسید.

روز گذشته نیز شاخص بورس روند صعودی داشته که برخی کارشناسان می‌گویند، دلیل افزایش شاخص بورس، تقویت نرخ ارز و نیز برگزاری فصل مجامع شرکت‌های بورسی و تخصیص سود برای سهامداران در این فصل است.

شاخص کل با معیار هموزن امروز ۶۶۵ واحد رشد کرده و به رقم ۵۹ هزار و ۸۷۲ واحد رسید. امروز ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش‌از ۹۳۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران امروز بیش‌از ۴.۴ میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اوراق بهادار حق تقدم و سهام در قالب ۲۹۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۷۱۰ میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی- ارزشی ۱۸۸ واحد رشد کرده و به رقم ۷۰ هزار و ۱۹۱ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۴۵۳ واحد رشد کرده و به رقم ۴۰ هزار و ۸۱۹ واحد رسید. شاخص آزاد شناور با رشد ۲۲۱ واحد به رقم ۲۷۹ هزار و ۳۶۳ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس ۵۸ واحد افزایش یافته و به رقم ۱۸۴ هزار و ۲۲۳ واحد رسید. شاخص [2] بازار دوم بورس ۳۲۷۳ واحد رشد کرده و به رقم ۴۹۱ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.