رئیس هیئت مدیره بانک دی در حاشیه سفر به استان سمنان و بازدید از کارخانه گچ سمنان سحر، شاه کلید رونق تولید را نظام بانکی و هدایت صحیح نقدینگی دانست.

کارخانه گچ سمنان

به گزارش اخبارپول، رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره بانک دی به همراه احمد حشمی پور، مدیرکل حوزه مدیریت، حسن کاسب، رئیس اداره امور شعب شمال کشور و غرب تهران و نوروز ساقلی، رئیس اداره بانکداری شرکتی و اختصاصی با هدف حمایت از رونق تولید از کارخانه گچ سمنان سحر بازدید و با مدیران این مجموعه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار سهم دینی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه گچ سمنان سحر با اشاره به نقش تاثیرگذار نظام بانکی در رونق تولید و تحقق شعار سال گفت: نقش بانک‌ها در اقتصادهای بانک‌محوری همچون نظام مالی ایران غیر‌قابل انکار است و در صورتی که این نهادهای مالی توسعه اقتصادی کشور را در اولویت قرار دهند، تولید و دیگر ارکان اقتصادی داخلی رونق پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: علم اقتصاد از ابعاد مختلفی، توسعه مالی و نقش بانک‌ها در این توسعه را مورد موشکافی قرار داده و در این راستا، آنچه درباره نظام‌های مالی بانک‌محور اهمیت پیدا می‌کند، توزیع تسهیلات اعطایی بین بخش‌های اقتصادی از سوی بانک‌های تخصصی است.

رئیس هیئت مدیره بانک دی با اشاره به مشکلات نظام مالی کشور در تامین منابع مالی پروژه ها افزود: برای ارتقای منابع بانک‌ها، باید تلاش شود تا فضای سفته‌بازی در بازارهای غیرمولد همچون ارز و سکه در اقتصاد کمرنگ شود تا منابعی که وارد این بازار‌ها می‌شود، در بانک‌ها سپرده‌گذاری شود و بانک هم با مدیریت مناسب آن را به سمت بخش تولید هدایت کند.

سهم دینی ادامه داد: نرخ‌ سود‌های بانکی در ایران در مقایسه با سایر کشورها در بالاترین رقم‌ها قرار دارد و این عاملی است که نمی‌تواند کمکی به تولید کند، چرا‌ که نرخ بالای سود بانکی باعث گران کردن نرخ تامین مالی بخش تولید می‌شود و از این بابت هزینه تولید را بالا می‌برد و این موضوع باعث گران شدن نرخ کالاها در بازار مصرفی خواهد شد که تاثیر مستقیمش را بر معیشت مردم خواهد گذاشت.

وی با اشاره به کاهش بهای تمام شده پول در بانک دی تصریح کرد: در سالیان اخیر با تلاش شبانه روزی همکاران خدومم در بانک دی موفق شدیم برخلاف جریان حاکم بر شبکه بانکی، جذب منابع ارزان قیمت و کاهش بهای تمام شده پول را هدف قرار دهیم تا از این طریق قادر به تامین مالی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان در بخش های گوناگون به ویژه در حوزه تولید باشیم.

رئیس هیئت مدیره بانک دی با اشاره به اقدامات بانک دی در راستای تحقق شعار سال گفت: تا کنون عملکرد بانک دی به گونه ای بوده است که صنایع مولد در اولویت ساختار اعتباری لحاظ شوند تا از این طریق بیشترین نتیجه در رشد تولید و اشتغال به صورت پایدار و غیر تورمی حاصل شود.

گفتنی است، در این دیدار سهم دینی و هیئت همراه ضمن تبادل نظر با مدیران کارخانه گچ سمنان سحر، گسترش مبادلات مالی و زمینه‌های همکاری متقابل را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=133556
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

هدایت صحیح نقدینگی شاه کلید رونق تولید است
هدایت صحیح نقدینگی شاه کلید رونق تولید است
هدایت صحیح نقدینگی شاه کلید رونق تولید است
هدایت صحیح نقدینگی شاه کلید رونق تولید است
هدایت صحیح نقدینگی شاه کلید رونق تولید است