- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

دیدار صادرکنندگان قزوین با مدیرعامل بانک توسعه صادرات

به گزارش اخبارپول، مهدی بخشنده با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قزوین [1] و برخورداری از امتیاز نزدیکی به مرکز اظهار کرد: استان قزوین از قدیم الایام مرکز داد و ستد بوده است؛ این استان ۱ درصد از مساحت کشور را دارد و در عین حال ۴ درصد از نیازهای کشور را تامین می کند و همچنین قطب تولید کاشی و سرامیک، شوینده، شیشه، پلیمر و کشاورزی بوده است.

وی یادآور شد: قزوین در سال ۹۷ بالغ بر ۶۸۵ میلیون دلار صادرات داشته و در شرایط مساعد می تواند صادرات خود را به ۱۰ میلیارد دلار برساند؛ کشورهایی چون عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، سوریه، لبنان و عمان مقصد صادراتی کالای ما هستند.

رییس اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین با تاکید بر تعامل مطلوب بخش خصوصی قزوین و بخش دولتی گفت: خوشبختانه به واسطه تعامل خوب بخش خصوصی با دولت،اعتماد سازی و شفاف سازی بین دو طرف تقویت شده و بستری مساعد برای حرکت رو به جلو در مذاکرات دو جانبه ایجاد کرده است.

بخشنده، با اشاره به اینکه می توان هر تهدیدی را به چشم فرصت دید؛ بیان کرد: محدودیت واردات باعث شد نیاز به کالای واسطه ای و مصرفی در بازار داخل بالا برود و تولید کارخانجات داخلی از این منظر رونق گرفت، از طرفی افزایش نرخ ارز منجر به اقتصادی شدن صادرات و تولید صادرات محور شده و این امید را داریم که تهدید تحریم ها را به یک فرصت طلایی برای رونق صادرات تبدیل کنیم.

در این نشست، [2] که در بانک توسعه صادرات ایران برگزار شد، اعضای هیات مدیره، مدیرعامل صرافی توسعه صادرات و سایر کارشناسان این بانک پاسخگوی سوالات حاضرین در مورد تسهیلات و خدمات بانکی بودند.