- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

سیاست‌های اصلی سامانه سککوک بانک ملی

به گزارش اخبارپول، بانک ملی [1] ایران، با هدف ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی، سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار موسوم به «سککوک» را راه‌اندازی کرده که توسعه فضای کسب و کار، گسترش تعاملات بین واحدهای عضو و توسعه و ترویج تجارت و معاملات بین اعضا از سیاست های اصلی آن است.

از سویی صدور و گردش برات الکترونیکی در معاملات مستقل یا در زنجیره تامین جنبه نوآورانه آن محسوب میشود. برهمین اساس از برات الکترونیک در این پلتفرم استفاده شده تا بتوان ابزارهای پرداخت کسب و کار به کسب و کار را برمبنای قوانین جاری کشور پیکربندی کرد.

این سامانه علاوه بر ایجاد زیرساخت معاملات B2B و B2C در فعالیت های بنگاه‌های عضو، خدمات اختصاصی تامین مالی زنجیره تامین، مدیریت چرخه تامین و خدمات لجستیک را در کنار سایر خدمات عمومی آن نظیر بازاریابی و آموزش، خدمات مشاوره ای و… ارائه می دهد.

هدف این محصول ساماندهی بازار کشوری کسب و کار الکترونیکی با اختصاص هدفمند تسهیلات در زنجیره ارزش از تامین کننده تا نقطه مصرف است.

ارائه راهکارهای تامین مالی در قالب زنجیره تامین با اتکا بر فناوری زنجیره بلوک و بر پایه صدور و گردش برات الکترونیکی در معاملات در زنجیره تامین از جمله خدمات نوین [2] ارائه شده برای ارتقای نظام پولی و بانکی کشور توسط «سککوک» است.