- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

حمایت از «رونق تولید ملی» محور سیاست‌های اعتباری بانک اقتصادنوین

به گزارش اخبارپول، [1] علیرضا بلگوری مدیرعامل این بانک با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۸، تحت عنوان “سال رونق تولید ملی” اظهار کرد: نظام بانکی کشور در هدایت حرکت توسعه‌ای در مسیر رونق تولید و اشتغال و تحقق شعار سال نقش تعیین‌کننده‌ای دارد؛ در این راستا گروه اقتصادنوین سیاست‌های اعتباری خود در سال ۹۸ را با محوریت تامین مالی بنگاه‌های تولیدی با استفاده از ابزارهای متنوع و پرداخت تسهیلات خرد و کلان در جهت حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده کالای داخلی تهیه و تدوین کرده است.

وی ضمن مرور عملکرد بانک اقتصادنوین در سال ۹۷، گفت: بانک اقتصادنوین در سال گذشته با اولویت قرار دادن اعطای تسهیلات و ایجاد تعهدات در بخش‌های تولیدی صنعت و معدن، با توزیع عادلانه و کارشناسانه، بالغ‌بر ۸۰ درصد منابع در اختیار خود را در بخش‌های مختلف صنعت تزریق و در مسیر تولید و رونق اقتصادی کشور هدایت کرده است.

بلگوری مجموع تسهیلات اعطایی بانک اقتصادنوین به بخش‌های صنعتی و تولیدی کشور را بیش از یکصد هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: در کنار پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی، بانک اقتصادنوین با در اختیار داشتن زنجیره کاملی از خدمات پولی و مالی در گروه خود، منابع مورد نیاز بسیاری از بنگاه‌های تولیدی و صنعتی کشور را با استفاده از سایر ابزارهای تامین مالی، فراهم کرده است.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر سیاست‌های این بانک [2] دانست و بیان کرد: در سال ۹۷، قریب به ۷ هزار میلیارد ریال از منابع بانک در قالب تسهیلات در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور در سال ۹۸ افزود: با یاری خداوند متعال و با همبستگی، انسجام و حرکت همسوی همه اجزای نظام اقتصادی می‌توانیم به سلامت از این پیچ دشوار عبور کنیم.