در صورت استفاده از بیمه جامع خانوار و اصناف، بیمه شده در مواجهه با سیل علاوه بر دریافت خسارت میتواند خسارت “توقف فعالیت” را به عنوان ضرر و زیان دریافت کند.

به گزارش اخبارپول، علی رضا مقرب، مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه البرز پیرامون تعهدات این شرکت در جریان خسارت سیل اخیر اظهار کرد: اطلاعات و آمار درباره میزان خسارت تحت پوشش بیمه البرز هنوز اعلام نشده است به این علت که در اینگونه حوادث به دلیل گستردگی خرابی ها زمان زیادی لازم است تا شرایط ثابت شده و مردم به خانه های خود برگردند تا شرایط برای بررسی بیمه آماده شود.

وی توضیح داد: بخش قابل توجهی از بیمه ها درباره منزل مسکونی بیمه مرهونات بانکی هستند و مستقیا به وسیله مردم اقدام نشده بلکه به وسیله بانک، بیمه نامه تهیه شده که بخش قابل توجهی حدود ۴۰ درصد از بیمه خانه ها را به خود اختصاص داده است.

مقرب گفت: آمار دقیق میزان خسارات وارده تحت پوشش بیمه البرز تا پایان اردیبهشت اعلام خواهد شد.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه البرز در ادامه با بیان اینکه در کشوری زندگی می کنیم که جز ۱۰ کشور اول در حوزه خسارت های طبیعی است افزود: در زلزله، بارش و سیل هر سال خسارت قابل توجهی داریم، در زمینه بارش در استان های شمالی هر ساله بیش از ۲ تا ۳ مورد خسارت قابل توجه داریم که باید به سمتی برویم که فشار را از روی مردم و دولت برداریم. چرا که ۳۵ میلیارد خسارت برای دولت عدد کوچکی نیست. تقریبا ۱۰ درصد از منازل مسکونی پوشش بیمه ای دارند که بخش عمده آن هم یا مرهوناتی ( مرهونه منظور همان وام بانکی است برای وام بانکی ۲ نوع بیمه وجود دارد بیمه آتش سوزی مرهونات بانکی , بیمه عمر مانده بدهکار) است یا حمایتی مثل بنیاد شهید، کمیته امداد، نیروهای مسلح و غیره هستند.

وی گفت: صندوق بیمه جامع خسارت های طبیعی مقرر است شکل بگیرد، قرار است کلیه منازل مسکونی کشور که ۲۷ تا ۲۸ میلیون برآورد شده تا سقف ۳۰ میلیون تومان تحت پوشش آتش سوزی، صاعقه، انفجار و کلیه خسارت های طبیعی مثل سیل، زلزله، ریزش و رانش زمین و امثال آن قرار بگیرند و حق بیمه آنها به صورت ماهیانه از طریق یکی از قبض های خدماتی بصورت ماهیانه ۵۰ درصد توسط مردم یعنی ۵ هزار تومان و ۵۰ درصد مابقی توسط دولت به مدت ۱۰ سال ادامه پیدا کند و بعد از ۱۰ سال کل آن را مردم پرداخت خواهند کرد و بعد از آن مردم برای پوشش های بیشتر تکمیلی مثل لوازم خانه اقدام کنند.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه البرز در ادامه اضافه کرد: از این طرح قطعا استقبال خواهد شد چون با مشارکت دولت و با نرخ بسیار پایین ارائه می شود. این طرح به تنهایی رفع کننده مشکلات نخواهد بود.

مقرب در تشریح بیمه نامه جامع خانوار و اصناف این شرکت نیز گفت: این بیمه نامه طراحی و به بازار ارائه شده است. در این طرح به عنوان مثال اگر یک واحد صنفی از این بیمه استفاده کند در مواجهه با سیل علاوه بر دریافت خسارت می تواند خسارت “توقف فعالیت” را به عنوان ضرر و زیان دریافت کند. با این نوع بیمه نامه بیمه گذار نیازی به اخذ دیگر بیمه نامه ها ندارد و همه نیاز بیمه ای او تامین می شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=130754
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه البرز، طرح جامع خانوار و اصناف را راهی بازار کرد
بیمه البرز، طرح جامع خانوار و اصناف را راهی بازار کرد
بیمه البرز، طرح جامع خانوار و اصناف را راهی بازار کرد
بیمه البرز، طرح جامع خانوار و اصناف را راهی بازار کرد
بیمه البرز، طرح جامع خانوار و اصناف را راهی بازار کرد