- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

تبیین شرایط عرضه و فروش بیمه‌های مسافران عازم به خارج از کشور

به گزارش اخبارپول، [1] در این جلسه که با حضور مدیران و روسای فنی شرکت‌‎های بیمه ایران، آسیا، البرز، سینا، دانا، معلم، پارسیان، پاسارگاد، تجارت نو، میهن، نوین، ما، سرمد، کوثر، آرمان، کارآفرین، سامان، رازی و ملت برگزار شد، تعیین نرخ ارز و تبیین شرایط عرضه و فروش بیمه‌های مسافران عازم به خارج از کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه، مدیر بیمه‌های عمر و حوادث بیمه ملت، [2] با تشریح مسائل روز تاثیرگذار بر صنعت گردشگری و نرخ تسعیر ارز، بر اهمیت نیازمندی‌های مسافران، راهکارهای کاهش نارضایتی و شکایت‌های بیمه‌شدگان و رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای در ارائه بیمه‌نامه‌های مناسب به بیمه‌شدگان تاکید کرد.

روح‌اله شاهزاده احمدی در همین خصوص گفت: همه شرکت‌های بیمه‌ای، نسبت به درج مبلغ حق‌بیمه و میزان تعهدات خود بر روی بیمه‌نامه‌ها اقدام لازم به عمل آورند.

سایر مصوبات این جلسه که به امضای تمام شرکت‌کنندگان رسید، به شرح زیر است:

۱- نرخ تسعیر ریالی ارز برای تمام بیمه‌نامه‌های عازم به خارج از کشور، مبلغ ۱۰۰.۰۰۰ ریال تعیین شد. (بر پایه یک یورو)

۲- حداقل مبلغ حق‌بیمه برای تمام مناطق مسافرتی تمام سنین و با احتساب تمام تخفیفات قابل ارائه، حداقل یک یورو تعیین شد.

۳- محاسبه و پرداخت خسارت بیمه‌شدگان در داخل کشور (چنانچه به هر دلیلی فرایند پیگیری، محاسبه و پرداخت در داخل ایران اتفاق افتد) بر اساس نرخ تسعیر ارز در زمان صدور بیمه‌نامه صورت پذیرد.

۴- با عنایت به تعیین حداقل مبلغ حق‌بیمه (موضوع بند ۲)، مقرر شد سقف تعهدات بیمه‌گران برای هر منطقه، کمتر از ۱۰.۰۰۰ یورو نباشد.