معاون گمرک عنوان کرد: «مدیریت ریسک» تخصیص بهینه منابع موجود برای اقدامات و فعالیت‌های گمرکی است و ما تصمیم داریم که این سیستم را به طور جامع اجرایی کنیم.

گمرکات

به گزارش اخبارپول، علی بعیدی مفردنیا، معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران در جلسه افتتاحیه کارگاه آموزشی ملی مدیریت ریسک، با اشاره به دلایل و الزامات حرکت گمرک به سمت عملیاتی کردن مدیریت ریسک، اظهارکرد: با توجه به افزایش حجم تجارت جهانی و پیچیدگی‌های آن، چاره‌ای جز بکارگیری مدیریت ریسک برای گمرکات باقی نمانده است و ما قصد داریم از این سیستم، به نحو شایسته در گمرک جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.

وی با برشمردن دو وظیفه مهم گمرک یعنی کنترل ورود و خروج کالا و صیانت از سلامت جامعه در برابر تهدیدها و خطرات ناشی از گسترش تجارت غیرقانونی و همچنین ارائه تسهیلات و روان‌سازی در چرخه اقتصاد و زنجیره تأمین تجارت، گفت: برای انجام این دو وظیفه، راهکارهای زیادی وجود دارد که نمونه آن، بکارگیری سیستم‌های فعالان مجاز اقتصادی (AEO)، مدیریت یکپارچه مرزی، پنجره واحد تجارت در سطح ملی و بین‌المللی و حسابرسی پس از ترخیص به منظور ایجاد شفافیت و بهینه‌سازی قوانین است که همه این راهکارها، با مفهوم مدیریت ریسک معنا پیدا می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: مدیریت ریسک در واقع تخصیص بهینه منابع موجود برای اقدامات و فعالیت‌های گمرکی است و ما تصمیم داریم که این سیستم را به طور جامع اجرایی کنیم.

بعیدی افزود: نکته مهم در بحث مدیریت ریسک، داشتن نگاه و نگرش فرهنگی است و امیدواریم مدیریت ریسک مانند یک چتر، تمام فعالیت‌های ما در گمرک جمهوری اسلامی ایران از جمله بهینه‌سازی فرآیندها و به‌کارگیری فناوری‌های مختلف را در بر گیرد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=130043
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

استفاده از سیستم «مدیریت ریسک» در گمرک
استفاده از سیستم «مدیریت ریسک» در گمرک
استفاده از سیستم «مدیریت ریسک» در گمرک
استفاده از سیستم «مدیریت ریسک» در گمرک
استفاده از سیستم «مدیریت ریسک» در گمرک