- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

متناسب با اصلاحات نظام بانکی وضعیت خود را بهبود می‌دهیم

به گزارش اخبارپول، [1] مسعود شریفات صبح روز چهارشنبه ۲۸ فروردین در همایش مدیران این بانک ضمن اعلام مطلب فوق به وقوع سیل در برخی مناطق کشور اشاره و با بیان خاطره ای از بازدیدهای وزیر محترم جهاد کشاورزی از مناطق سیل زده و نوع توجه و دغدغه مطرح شده فیمابین وزیر و هموطن آسیب دیده مبنی بر حفظ آبروی هموطنان، در این زمینه اظهار کرد: انتظار می‌رود همکاران سراسر کشور برای حفظ آبروی مشتریان به ویژه در این مناطق تلاش خود را دو چندان کنند.

وی مدیریت دارایی، بدهی، نقدینگی و کفایت سرمایه را چهار عامل اصلی در اداره بانک برشمرد و ادامه داد: با توجه به این چهار عامل اصلی باید راهبردهای سال ۹۸ را تدوین کنیم و حلقه‌های مفقوده را بهبود ببخشیم.

شریفات با بیان اینکه چالش های موجود در نظام بانکی در سیاست های سه دهه اخیر ریشه دارد و ادغام یا انحلال برخی از موسسات و بانک‌ها نتیجه این سیاست ها است، عنوان کرد: متناسب با این اصلاحات در نظام بانکی ما نیز باید وضعیت خود را به ویژه در زمینه مدیریت دارایی ها و بدهی ها بهبود بدهیم.

عضو هیأت مدیره بانک کشاورزی با تأکید بر ضرورت بهبود مدیریت دارایی ها متذکر شد: انتظار می‌رود با مدیریت و اقدامات لازم و بهبود وضعیت چرخه دارایی‌های بانک، به رونق تولید کمک کنیم.

وی مطالبات غیر جاری، قیمت تمام شده پول و مطالبات از دولت را از مهم ترین چالش‌های نظام بانکی معرفی و اظهار امیدواری کرد: تک تک همکاران سراسر کشور همسو با اهداف و راهبردهای بانک برای رفع این چالش‌ها تلاش کنند.

شریفات از امنیت و شاخص های آن به عنوان یک کالای عمومی که همه آحاد مردم از آن بهره مند می شوند یاد کرد و ضمن قدردانی از مدافعین امنیت کشور اضافه کرد: همه ما به عنوان یک ایرانی باید مدافع ایجاد چنین امنیتی باشیم.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی [2] در بخش پایانی سخنانش به دغدغه های هیأت مدیره این بانک در زمینه تعهدات اکچوری صندوق بازنشستگی، واگذاری دارایی ها، رعایت ساختارترازنامه بانک، اجابت درخواست های کارکنان و ….. اشاره و از تلاش همه کارکنان در سراسر کشور تشکر و قدردانی کرد.