- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

تسهیل در قوانین کلید تحقق رونق اقتصادی است

به گزارش اخبارپول، محمد حسینی در گفت و گو با ایرنا افزود: قوانین و مقررات حوزه تولید از جمله قانون مالیات های مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده، تامین اجتماعی و صادارت کالا برای تحقق شعار سال و افزایش صادرات غیر نفتی باید متناسب با کاهش فشار بر تولیدکنندگان و اطمینان بخشی به حوزه اقتصادی و صنعتی در کشور تغییر کند.
وی ادامه داد: برخی قوانین و مقررات وضع شده توسط دولت و مجلس سرمایه گذاری های داخلی و کوچک را نیز با مشکل مواجه می کند که با تغییر و تسهیلگری در آن ها باید زمینه افزایش سرمایه گذاری در کشور فراهم شود.
نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی اصلاح نظام بانکی در کشور را از راهکارهای افزایش رونق تولید در کشور دانست و گفت: اصلاح نظام بانکی در کشور نخستین گام برای افزایش رونق تولید است و با اصلاح این قانون در کمتر از سه ماه نخست امسال می توان ابزار سرمایه صحیح و پشتبانه محکمی برای تولید ایجاد کرد.
حسینی افزود: اصلاح نظام بانکی در کشور تحقق شعار سال، افزایش تولید و اشتغال در کشور را با تمام دشمنی ها، تحریم ها و محدودیت ها برای کشور به همراه دارد.
وی استفاده صحیح از نقدینگی کشور را از دیگر راهکارهای افزایش تولید و درآمد اقتصادی در کشور عنوان کرد و افزود: هدایت صحیح نقدینگی به سمت تولید می توان علاوه بر کاهش تورم و گرانی ها که افزایش قیمت تمام شده و کاهش رقابت پذیری محصولات تولیدی داخلی را به همراه داشته زمینه صادرات غیر نفتی را در کشور فراهم کرد.