- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

گام مهم بانک مرکزی برای اصلاح نرخ سود سپرده‌ها آغاز شد

به گزارش اخبارپول، [1] کوروش پرویزیان درباره آغاز اجرای دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص محاسبه نرخ سود سپرده های کوتاه مدت به شکل ماه شمار و تاثیر آن بر بازارهای مختلف اظهار کرد: یکی از مهم ترین اقدامات برای اصلاح نرخ سود سپرده ها تبدیل محاسبه نرخ سود سپرده های کوتاه مدت از روزشمار به ماه شمار بود و تمامی بانک ها موظف هستند که از امروز این اقدام را آغاز کنند.

وی توضیح داد: بانک مرکزی تاکید کرده که هیچ بهانه ای از جمله آماده نبودن سیستم ها را برای عدم اجرای این دستورالعمل نمی پذیرد و تمامی بانک ها از امروز باید این موضوع را رعایت کنند.

مدیرعامل بانک پارسیان درباره اینکه این مسئله تا چه اندازه بر بازار بین بانکی و کاهش هزینه بانک ها موثر است، عنوان کرد: البته اجرای این دستورالعمل باعث می شود تا تعادل بهتری در منابع بانک ها ایجاد شود و شرایط بازار را نسبت به گذشته بهتر خواهد کرد.

خاطرنشان می شود، شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و شصت و دومین جلسه خود در روز بیستم آذرماه مصوب کرد که معیار پرداخت سود سپرده‌های [2] سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی از روزشمار به ماه‌شمار تغییر یابد؛ به گونه‌ای که حداقل مانده حساب در ماه مبنای محاسبه سود سپرده‌های مزبور باشد.