- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

مدیرعامل موسسه کاسپین: ساماندهی تعاونی های منحله یک کار ملی بود

چهارمین نشست دوره ای کارکنان موسسه اعتباری کاسپین با حضور مدیرعامل، معاونان، روسای ادارات، شعب و همه پرسنل حوزه گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان در مرکز استان گیلان برگزار شد.

به گزارش اخبارپول [1]، مدیرعامل موسسه اعتباری کاسپین با اشاره به هدف برپایی همایش استانی اظهار کرد: به نوبه خودم به همه همکاران خودم در حوزه گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان «خوشآمد و خسته نباشید» می گویم و در واقع، هدف اصلی ما از برپایی این همایش قدردانی و تشکر رو در رو از همکاران حوزه بعد از اتمام ساماندهی ها بود.

علی نعیمی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی شفاف از اتفاقات تعاونی های منحله و موسسه اعتباری کاسپین گفت: ساماندهی تعاونی های منحله هشتگانه یک کار ملی بود که به دستور مقام معظم رهبری، بین سران محترم سه قوه هماهنگی به وجود آمد و دولت و بانک مرکزی ماموریت ساماندهی را بر عهده موسسه اعتباری کاسپین محول کرد.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در مدیریت موسسه تصریح کرد: بعد از تغییرات مدیریتی در سال ۱۳۹۶، کاسپین چند ماموریت عمده را بر عهده گرفت که یکی از آن ها، کار بسیار سخت شناسایی دارایی ها و بدهی های تعاونی های منحله بود، چون هیچکدام از آنها راضی نبودند دارایی های شان را معرفی کنند و مسئولیت بدهی هایشان را بپذیرند.

مدیر عامل موسسه اعتباری کاسپین اضافه کرد: دومین ماموریت موسسه کاسپین، یکپارچه سازی سیستم ها بود، ولی چون هر کدام از تعاونی ها با سه یا چهار سیستم کار می کردند و این کار، به نوعی حیاط خلوت یکسری ها شده بود، در واقع به عنوان دومین مشکل ما در راه ساماندهی تعاونی های منحله همین یکپارچه سازی محسوب می شد، اما با همکاری همکاران خودمان در ستاد مرکزی و متقاعد کردن بانک مرکزی، این کار را توسط شرکت ثمین که متعلق به کاسپین است، انجام دادیم.

نعیمی ادامه داد: حتی با عدم وجود زیرساخت های لازم در زمینه یکپارچه سازی سیستم ها، با افتخار اعلام می کنم به کمک همکاران واحدهای مختلف توانستیم ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پول را سالم و بدون کوچکترین انحراف به مردم تحویل دهیم و این کار، افتخار بزرگی برای کاسپین و همه آنهایی که در این موسسه کار می کنند، محسوب می شود.

وی با اشاره به موانع اجرایی استراتژی های سازمانی، همچنین مقاومت هایی که برای ساختارسازی درموسسه صورت می گرفت، خاطرنشان کرد: با وجود سنگ اندازی هایی که در درون و برون سازمان برای سر پا ماندن کاسپین صورت می گرفت، با همدلی و همراهی عزیزانی که از اول با ما بودند و در کنار ما ماندند، موفق شدیم بر مشکلات فائق آییم.

عضو هیات مدیره موسسه با بیان اینکه یکی از مشکلات کاسپین عدم آگاهی برخی از مراجع خبرساز از اقدامات صورت گرفته در این موسسه بود، بیان کرد: موسسه کاسپین واقعا مظلوم واقع شد، به طوری که برخی از مسئولین عمدتا موضع گیری های غیرمنصفانه ای، البته از روی بی اطلاعی نسبت به این موسسه داشتند و باعث دامن زدن به التهابات در جامعه می شدند، اما با اتکال به خداوند بزرگ و همدلی و همراهی شما همکاران عزیز توانستیم از مرحله سخت و بحرانی ساماندهی ها گذر کنیم.

نعیمی با اشاره به ساختارسازی های موسسه، توضیح داد: کاسپین به عنوان یک موسسه دارای شخصیت حقوقی مستقل، کارهای زیربنایی خوبی انجام داده است. از جمله کارهای ساختاری کاسپین راه اندازی اینترنت بانک، موبایل بانک، درگاه پرداخت الکترونیک، سامانه مکاتبات اداری با بانک مرکزی و غیره می باشد که همه اینها نوید بخش آینده روشن موسسه است.

وی با تاکید بر ضرورت بسترسازی برای اتصال موسسه اعتباری کاسپین به شبکه شتاب گفت: ما برای اتصال به شبکه شتاب، از همان آغاز و همزمان با اقدام به کارهای زیربنایی دیگر، مذاکرات متعددی را با بانک مرکزی انجام داده ایم، اما دغدغه های آنها تاکنون مانع از تحقق این خواسته شده که امیدواریم با همراهی تک تک شما همکاران و رعایت رفتار سازمانی، بتوانیم دغدغه ها را برطرف و هر چه سریعتر به شبکه شتاب متصل شویم.

بر این اساس درابتدای مراسم نشست کارکنان حوزه گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان نیز، رئیس حوزه گیلان ضمن عرض خیرمقدم به مدیرعامل، هیات همراه و حاضران نشست دی ماه ۱۳۹۷ موسسه اعتباری کاسپین و قدردانی و تشکر از همه همکاران، گزارش عملکردی از اقدامات حوزه ارائه داد.

گفتنی است در بخش دیگری از این مراسم، اعضای هیات عامل موسسه با شرکت در میزگرد تخصصی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، برنامه های آتی حوزه فعالیت خود را برای شرکت کنندگان تشریح کردند و به پرسش های کارکنان پاسخ دادند‎.

*بیشتر بخوانید

ساختار سازی در موسسه کاسپین باوجود همه موانع و مشکلات [2]

جریمه دیرکرد در موسسه کاسپین بخشیده می‌شود [3]