- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

بانک قرض‌الحسنه مهر به دانشجویان وام می‌دهد

به گزارش اخبارپول [1]، این تفاهمنامه با هدف کمک به جامعه دانشجویان برای تامین بخشی از هزینه های تحصیل میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و دانشگاه آزاد اسلامی، به امضا رسید.

تفاوت تسهیلات ارائه شده بانک قرض الحسنه مهر ایران با سایر بانک‌ها درصد و دوره بازپرداخت ۲۴ تا ۴۸ ماهه است.

بر اساس این تفاهمنامه، مجموع تسهیلات اعطایی به هر دانشجو تا سقف یکصد میلیون ریال، با یک ضامن و مازاد بر آن تا سقف دویست میلیون ریال با معرفی دو ضامن معتبر است.

مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر نیز در این باره افزود: این تفاهمنامه حاصل اعتماد دانشگاه آزاد اسلامی به بانک قرض الحسنه مهر ایران است.

وی با توضیح اینکه سهامداران این بانک‌ متشکل از ده بانک بزرگ کشور است، ادامه داد: سال ۹۵ را با هدف گذاری پرداخت وام به ۷۰۰ هزار نفر آغاز کردیم و در سال ۹۶ این عدد به ۷۵۲ هزار نفر رسید.

اکبری ادامه داد: در سال جاری نیز هدف گذاری بانک بر پرداخت تسهیلات یک میلیون نفر که حدود ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار میلیارد تومان هدف گذاری شد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران [2] تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات اقتصادی در کشور، شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران سراسر کشور توانسته است در ۵ ماه نخست سال، تعداد ۵۱۰ هزار نفر که حدود ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می شود، تسهیلات پرداخت کند.

اکبری در ادامه افزود: اگر اعتماد مردم با توجه به شرایط فعلی اقتصاد افزایش یابد به طور حتم به اعداد و ارقام هدف گذاری شده می توان رسید و حتی از این میزان عبور کرد.

وی ادامه: در بانک سعی شد تا در حوزه های معیشت، درمان، کارآفرینی، تقویت تقاضا و حمایت از کالا ایرانی و حمایت از آموزش عالی طبق اولویت های بانک و هم راستا با رضایتمندی مشتریان که اولویت نخست بانک است، اقداماتی صورت گیرد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، تصریح کرد: کارمزد عادی بانک ۴ درصد است اما برای حمایت از قشر دانشجو میزان کارمزد کاهش یافت و امید داریم با اجرای این طرح از دغدغه شهریه دانشجویان کاسته شود.