- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

رشد ۲۵ درصدی شاخص بورس در سال ۹۶

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبارپول، در سالی که گذشت در مدت ۲۴۱روز معاملاتی تعداد ۲۶۲میلیارد و ۹۹۹میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۶۴۳هزار و ۱۲۰میلیارد ریال در ۱۵میلیون و ۵۶۳هزار و ۹۲۲دفعه در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفته است.

همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۱۴۴میلیارد و ۱۳۷میلیون سهم به ارزش ۳۱۲هزار و ۱۶۰میلیارد ریال در ۶میلیون و ۳۴۰هزار و ۳۶۵نوبت در بازار اول؛ ۱۰۶میلیارد و ۴۷۱میلیون سهم به ارزش ۲۲۶هزار و ۹۱۵میلیارد ریال در ۹میلیون و ۱۰۴هزار و ۲۷۴نوبت در بازار دوم؛ ۸۳میلیون سهم به ارزش ۸۳هزار و ۴۳۳میلیارد ریال در ۲۴هزار و ۳۶نوبت در بازار بدهی؛ ۱۰میلیارد و ۳۶۸میلیون سهم به ارزش ۵۹۸ میلیارد ریال در ۲۱۶۶نوبت در بازار مشتقه و ۱۹۴۰میلیون واحد از صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۲۰هزار و ۱۴میلیارد ریال در ۹۳هزار و ۸۱نوبت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید: شاخص کل بورس نیز که معاملات سال ۹۶ بورس را از ارتفاع ۷۷ هزار و ۲۳۰ واحد آغاز کرده بود در پایان سال گذشته ۱۹هزار و ۶۰واحد افزایش معادل ۲۵ درصد رشد را به ثبت رساند و در ارتفاع ۹۶هزار و ۲۹۰واحد قرار گرفت. شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۱۳هزار و ۶۶۴واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۴۰هزار و ۱۱۶واحد افزایش مواجه شدند.