- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

درآمد مالیاتی دولت ۷۶ هزار میلیارد بیشتر از فروش نفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، درآمدهای بودجه ای دولت از محل «درآمدها»، «واگذاری دارایی های سرمایه ای» و «واگذاری دارایی های مالی» حاصل می شود که بنابر آمارهای بانک مرکزی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه دولت یک تریلیون و ۹۸ هزار و یکصد میلیارد ریال از ردیف «درآمدها» درآمد کسب کرده است که از این رقم سهم «درآمدهای مالیاتی ۷۹۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و سهم «سایر درآمدها» که به دریافت حقوق و عوارض دولتی اختصاص دارد، ۳۰۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

از ردیف «واگذاری دارایی های سرمایه ای»، دولت ۷۲۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در ۱۰ ماهه امسال درآمد کسب کرده که سهم منابع حاصل از صادرات نفت و فرآورده های نفتی از این رقم ۷۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است و سه هزار و یکصد میلیارد ریال نیز به منابع حاصل از فروش اموال منقول و غیرمنقول اختصاص دارد.

همچنین مجموع درآمد دولت از محل واگذاری دارایی های مالی که به انتشار و فروش اوراق مشارکت دولتی، اسناد خزانه و دیگر اوراق مالی اختصاص دارد، در ۱۰ ماهه امسال ۶۰۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

همچنین در بخش هزینه های دولت، در ۱۰ ماهه امسال یک تریلیون و ۸۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بابت پرداخت های جاری هزینه شده و سهم پرداخت های عمرانی ۲۹۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

دولت در این مدت ۲۷۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای تملک دارایی های مالی که امسال سر رسید شده بود، پرداخت کرده است.

انتهای پیام